Садржај
О студијском програму
Привлачи вас занимање менаџера односа са јавношћу и желите да овладате техникама и вештинама јавног наступа и креативног писања? Занима вас како да професионално представите значајне информације јавности, организујете конференције за штампу, осмислите маркетиншке и рекламне кампање, аргументовано заступате ставове у пословном окружењу? Видите своју каријеру у владиним и невладиним организацијама, различитим институцијама, компанијама или медијима? Студије Комуницирања и односа са јавношћу су прави избор за вас!Овај студијски програм омогућиће вам стицање најнапреднијих знања усмерених ка придобијању пажње јавности и усавршавању вашег јавног наступа кроз примену различитих техника вербалне и невербалне комуникације. Научићете како се ствара имиџ компаније и како се утиче на њену репутацију у пословном окружењу. Овладаћете руковањем медијским технологијама, управљањем људским ресурсима, али и основама менаџмента и дигиталног маркетинга. Студирање на нашем смеру пружиће вам прилику да достигнете напредне нивое свих врста комуницирања, а све у циљу стручног и компетентног обављања активности ПР и HR менаџера.
О нама
Основне академске студије Комуницирања и односа са јавношћу трају четири године, а током тог периода вашег студидирања наш је главни циљ да, кроз иновативни склоп теоријског знање и праксе, формирамо комуникологе (ПР менаџере) оспособљене да комуниколошка знања и вештине практично примене.
Стручна пракса
Својим студентима дајемо могућност да професионално искуство ПР менаџера, водитеља, спикера и осталих реализатора програма стичу већ током студија кроз рад у Студентском дневном листу, односно на порталу Филозофског факултета, који уређују сами студенти, као и кроз рад у нашем савременом телевизијском студију. Поред тога, сарађујемо са великим бројем компанија из ИТ и маркетинг сектора, где наши студенти могу похађати праксу. Организатори различитих културних и музичких догађаја често ангажују наше студенте да буду водитељи програма или ПР менаџери.
Професори, заједница
Наставу организујемо у малим групама, што омогућује адекватнији и квалитетнији рад. Наши професори и сарадници охрабрују вас да од првог дана постављате питања и изражавате своје мишљење.
Могућности запослења
Данас је свакој државној институцији и приватној компанији потребан сектор односа са јавношћу. Због тога велики број наших студената своје прве кораке у каријери направи још током студирања. Најпопуларнија радна места за наше дипломиране комуникологе су у медијима, компанијама из области ИТ-а, маркетинга, али и у многим државним и приватним културним, уметничким и музичким центрима и на манифестацијама.
Наставак школовања
Еразмус+ програм омогућава нашим студентима да један семестар или целу школску годину проведу на иностраном универзитету и да им испити буду признати. Уколико желите да наставите школовање након завршетка основних студија, наш департман нуди и могућност уписа на мастер академске студије Комуникологије, као и на програм докторских академских студија Медији и друштво. Полаже се тест знања из српског језика и правописа. Кандидати се рангирају на основу успеха кандидата у средњој школи и резултата на тесту – успех из средње школе носи највише 40 поена, а успех на тесту највише 60 поена.
Комуницирај професионално – упиши студије Комуникологије!
Пријемни испит
Литература за припрему пријемног испита
Уџбеници који се користе у основној и средњој школи, на пример:
- Живојин Станојчић, Љубомир Поповић, „Граматика српскога језикаˮ, уџбеник за I, II, III и IV разред средње школе, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд 1992. (и друга издања);
- Ранко Бугарски, „Увод у општу лингвистикуˮ, Чигоја штампа, Београд 2019. (и друга издања)
- Милорад Дешић, „Правопис српског језикаˮ, Клет, Београд 2015. (и друга издања)
Садржај програма тестирања
Општи појмови о језику. Фонетика и фонологија српског језика: глас, фонема, слог, гласовне промене и изузеци. Морфологија, творба речи и лексикологија српског језика: врсте и подврсте речи, категорије променљивих врста речи, основни начини творбе, значење лексема и значењски односи међу лексемама (синонимија, антонимија, хомонимија, полисемија), фразеологизми. Синтакса српског језика: реч, синтагма, предикатска реченица, комуникативна реченица, проста реченица и сложена (зависносложена и независносложена) реченица, синтакса падежа и глагола. Правопис српског језика: писање малог и великог почетног слова, правописна решења у вези са писањем в, ј, х, гласовним променама и изузецима, састављено, растављено и полусложеничко писање, интерпункција, скраћенице.
Формат и трајање пријемног испита
На пријемном испиту полаже се тест знања из области српског језика, који се у писаној форми ради 120 минута и носи максимално 60 поена. Садржај теста заснован је на граматичко-правописном делу градива из предмета Српски језик и књижевост према наставном програму за гимназије општег типа.
Више информација
- Друштвене мреже
- Брошуре студијских програма, "Водич за бруцоше", "Од матуре до индекса"
- Информатор
- Предмети и структура студијског програма
- Уверењa о акредитацији
- Департман за комуникологију и новинарство
- Наставници и сарадници Департмана за комуникологију и новинарство
- Најчешћа питања будућих студената